Så mycket uppföljare..

Ja, det finns ju få saker som kan vara så roligt som att upptäcka att en uppföjare till en bok/skiva/whatever som man gillar, har släppts. Ett par exempel är ju Jan Guillous 11 bok om Hamilton som släpptes mer än 10 år efter att de 10 första böckerna släppts, och därtill ungefär två månader efter att jag läst klart den sista från 90-talet. Ett annat exempel är när System of a Down släpte Hypnotize ett halvår efter den helt galet bra skivan Mezmerize, de två skivorna är otroligt bgra. Hur som helst så är ju inte dessa uppföljare så aktuella just nu. Däremot har jag nyligen införskaffat Per Nilssons uppföljare till den otroligt söta Hjärtans Fröjd, visst det är ungdomsböcker och inte så superstimulerande vad gäller språkliga eller djupsinniga konststycken, men ändå. Jag minns hur jag grät när jag läste Hjärtans Fröjd, så söt och så mycket som jag kunde relatera till min egna första kärlek. uppföljaren the Return of Hjärtans Fröjd ska bli kul att läsa.

Men det största, just nu, är att jag håller på att ladda ner (från CDON.com, fanns itne att ladda ner gratis så vad gör man?) K'naan's uppföljare till debutplattan The Dusty Foot Philosopher, som jag skrivit om bla
här. K'naan är, för den som känner till dem, musik som ligger någon stans mellan Navid Modiri och Immortal Technique. Efter att ha tittat på låtlistan så kan jag konstatera att uppföljaren "the Dusty foot on the Road" innehåller många låter från "The Dusty foot Philosopher", men några nya låtar, som bland annat "Be Free" som kan ses bla på youtube i live version. Och let's face it: Den svänger bra som fan =)

Oh, nu är skivan färdignedladdad, jag återkommer...


Återkomsten: Som utlovat kommer här en första kommentar till skivan. Självklart var det en live skiva, jag menar, den heter The Duty Foot on the Road, och innehåller mest gamla låtar. Skivan är så att säga fruktansvärt jävla bra (att svära kan fylla en funktion - skivan är verkligen otroligt JÄVLA bra!). Vidare är många av de gamla låtarna i lite annorlunda version, mer reggae än studioverionerna. Det är verkligen tråkigt att jag inte kom till Roskilde i somras, såg verkligen fram emot att se denna Somalier röja loss!

Kommentarer
Postat av: Beelz

Han var helt galet bra på roskilde.

2007-12-22 @ 16:32:23
Postat av: Börje

Jag förstår det, jag är riktigt avundsjuk. Jag hade ju biljett som jag sålde för att inga polare fick biljett.

Postat av: Eldarnatalie

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2008-12-11 @ 12:18:09
URL: http://eldarnatalie.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback