K'naan - hett musiktips

Public service kan verkligen vara underbart. Jag tackar idag SVT för att de sände ut konserter från världsmusikfestivalen i Göteborg. Jag såg idag en kille som heter K'naan på TV från festivalen, fantastiskt bra. K'naan är en kille från Somalia som bott en längre tid i Toronto. Hans musik, när jag såg honom live (på TV), var "lite mer hiphop än Navid Modiri från Somalia - på engelska". När jag hör skivan med de flesta låtarna han körde live är det en blandning mellan Afrikansk reggae och amerikansk hiphop med mycket bra skrivna och aktuella texter. Så dagens tips är K'naan! Pirata här eller besök hans hemsida.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjo!
Tänkte bara tipsa om ett bra band. Dom har tagit ställning och ger bort sin musik gratis och sprider den genom sina fans. Tycker iden är cool och jag tror att det är så det kommer att se ut i framtiden. Gå in och tanka ner och sprid vidare om du gillar det.

www.magnacartacartel.com

/Emil

2008-05-23 @ 22:59:09
Postat av: Sveneira

Great site!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback