möblerade rum och villkorlig frigivning

På väg från stureplan, slänger in mina iPodlurar i öronen och mellan sturekompaniet (som med största sannolikhet stavar på något snobbigt sätt) och något annat jävla hak slår jag på musiken. Aldrig har den låten talat så bra till mig. Parole av Immortal Technique:

980505A
Yeah nigga what?
You made parole
What?
Pack your stuff, and get the fuck out of here
What the fuck? A-haha
Aiyyo man, it's about motherfuckin time man
Aiyyo G, aiyyo G son, I got my papers man
I'm out this motherfucker!

Låten fortsätter sedan med att förklara hur han inte vill gå tillbaka till att sälja crack och heroin eller att mörda utan eftertanke. Som metafor funkar det även för mig, jag har sett så mycket människor jag tycker så illa om - inte för att jag känner dem utan för att de helt enkelt beter sig som idioter.

Villkorlig frigivning kontra ett fängelse - så långt funkar inte min metafor. Jag har svårt att se skillnaden med att bara dö lite innombords och acceptera att det är häftigt att vara på stureplan, eller sitta fast bakom egna galler. Fast det är sant, man har ju alltid Alkemisternas visdom, Dragskåpet och eventuella framtida spex..

Jag känner inte att jag kan nämna immortal technique utan att promota hans nya singel så här komemr den! Under den hittar ni något som i alla fall får mig att garva tills tårarna rinner, Rickard Palm!

Hmm.. verkar itne gå att embedda några videoklipp - eller jag pallar i af inte att ta reda på hur det görs...

Immortal Technique & Lowkey - Voice of the Voiceless


Det bästa med Rickard Palm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback