Rakblad

Visst har jag tänkt tanken att bränna sista slanten på banken och klippa livhanken. För jag vill inte, kan inte, orkar inte mer. Det är en död man ni ser, och jag ler för att slippa fler frågor. Sätt min kropp i lågor och låt mig sen stå så, tyst och oberörd, jag ska inte säga ett knyst om att du kysst den kropp som snart är förstörd. (Vill ni låtsas bry er? sweet, ställ upp på rad)

Jag har rakblad sprit och sömntabletter
i dubletter och jag har cashewnötter

Bränn alla papper och glöm allt jag skrivit ner, snabba er att tömma alla minnen jag givit er. För jag vill se alla kort av mig i livet falna, mitt synfält smalna och känna denna kropp svalna. Ni har drivit mig fram till detta dumma beslut. Så slå på trumma, och skjut salut för jag har ledsnat på att sparka bakut. (Ni får mig inte glad så kom aldrig in hit)

Jag har rakblad sprit och sömntabletter
i dubletter och jag har cashewnötter

jag kan ju tillochmed mucka med nån på steroider tills jag avlider. Jag kan vila i frid. andas cyanid och bli en invalid individ varvid jag slipper blandas i fortsatt strid. Jag kan hoppa från balkongen - den ligger på sjätte våningen. Men ska sanningen fram igen så gör jag ingenting men har ni aldrig lekt med den tanken? Att bränna sista slanten på banken och klippa livhanken.

Jag har rakblad sprit och sömntabletter
i dubletter och jag har cashewnötter






Inte klar än, men jag är ganska nöjd hittills...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback