Att fånga ilska politiskt inkorrekt..

Som en person som ändå gör någon form av anspråk på att vara hobbyförfattare/poet och politiskt aktiv faller det sig naturligt att jag skriver poliltiska texter, eller iaf försöker. Att fånga ilska, hat och rent hat mot den värld som jag anser vara galen på många sätt är därför någonting jag försöker, försöker och åter försöker lyckas med. Det är svårt, men mycket imponerande när någon lyckas, ett typ exempel är i princip alla Rage Against the Machines texter, skrivna av Zach de la Rocha. En annan man som lyckas med detta mycket bra är hip hoparen Immortal Technique som jag har skrivit om tidigare. I låten Cause of Death från den helt fenomenala skivan Revolutionary vol.2 lyckas han på ett konstruktivt, om än i vissa lägen vad folk skulle kalla politiskt inkorrekt, verkligen fånga ilska och förmedla hur förbannad han verkligen är. Första versen nedan...

You better watch what the fuck flies outta ya mouth
Or I'ma hijack a plane and fly it into your house
Burn your apartment with your family tied to the couch
And slit your throat, so when you scream, only blood comes out
I doubt that there could ever be...a more wicked MC
'Cuz AIDs infested child molesters aren't sicker than me
I see the world for what it is, beyond the white and the black
The way the government downplays historical facts
'Cuz the United States sponsored the rise of the 3rd Reich
Just like the CIA trained terrorists to the fight
Build bombs and sneak box cutters onto a flight
When I was a child, the Devil himself bought me a mic
But I refused the offer, 'cuz God sent me to strike
With skills unused like fallopian tubes on a dyke
My words'll expose George Bush and Bin Laden
As two separate parts of the same seven headed dragon
And you can't fathom the truth, so you don't hear me
You think illuminati's just a fuckin conspiracy theory?
That's why Conservative racists are all runnin' shit
And your phone is tapped by the Federal Government

Kommentarer
Postat av: Matilda

GRATTIS i efterskott! Hoppas allt är bra med dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback