Status quo

Jag ber dig, snälla, hjälp mig. Jag är så jävla trött på allt. Jag behöver nya intryck och någon sorts jävla mening. Jag jobbar som lärarvikarie på högstadiet, dock endast den här veckan - vikarie you know, och det är nå förjävla tråkigt och jobbigt. högstadiet är en riktig pain in the ass, allt för många är dryga, uppkäftiga och omogna. Det värsta är att de inte fattar det själv.

Jag saknar skolan, alla ni som går på gymnasiet och längtar till studenten - sluta! I gymnasiet får man allt dukat för sig, man får pengar, någonting vettigt att sysselsätta kropp och hjärna med, gratis mat och ett socialt umgänge serverat på ett silverfat. Jag jobbar nu för att kunna spara pengar och förhoppningsvis kunna ta lite mindre studiebidrag när jag läser fem år på högskolan (civil ingenjör) hade jag inte haft någonting vettigt (en utbildning istället för skijobb) så hade jag inte stått ut en dag till.

Jag flyr in i böckerna och det är skönt att däri ha någon sorts intellektuell stimulans. Har läst ett par av Terry Pratchetts fantastiska böcker om Skivvärlden och har just börjat läsa Klas Östergrens Gentlemen och den verkar riktigt bra.

men jag antar att boken alltid är bättre skriven på andra sidan

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad hande med Komvux?

Klas Ostergren ar grym. Du borde las Carl-Johan Vallgren ocksa, om du inte redan har gjort det.

Postat av: Börje

jag går på komvux, men läser bara en kurs - matte e...

2007-01-20 @ 13:50:12
URL: http://borje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback