Nostalgi

"EU:s valutauniuon är skapad just för att människor inte ska kunna välja en annan politik. Det har man gjort genom att lägga valutan i en centralbank där vi inte har insyn, där protokollen hemligstämplas på 30 år och där man inte får lyssna på folkvalda. Instruktionerna, själva politiken, ligger i EU:s fördrag, just därför att vi inte längre ska kunna välja att ändra på den i ett allmänt val. Det är s mycket svårt att ändra EU:s fördrag och jag menar att det här är grundläggande, oavsett om man står till vänster eller stå om man står till höger så är rätten at välja en annan politik, rätten att välja en annan ekonomisk politik, den är grundläggande och den upphävs till stor del med EU:s valutaunion."


Ni som förstår förstår och imorgon åker jag till Dublin för att träffa en människa jag inte träffat ungefär sedan raderna ovan klingade ur stereon på allvar, det kan bli spännande.


Andra bloggar om:
, , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Henna

nej för fan skriv inte blogg skriv dagbok! tusan att ingen förstår mig och detta förackt mot bloggar! bloggar är för fjortisar! krams

2007-02-23 @ 21:09:10
Postat av: Börje

va? Det är ju så att de som förstår förstår, och de var med och stred.. och DET var vackert.

Postat av: Emma

Jag blir typ galet peppad och tågögd på samma roll. Det är världens bästa känsla, -03 for the win!

2007-02-25 @ 21:46:44
URL: http://emmlo.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag blir typ galet peppad och tågögd på samma gång. Det är världens bästa känsla, -03 for the win!

2007-02-25 @ 21:47:14
URL: http://emmlo.blogspot.com
Postat av: Jenny

".. alla deras sketna argument är slut, det handlar om makt och inte hur våra pengar ser ut!"
Ja jävlar.. det var fina tider.

2007-09-15 @ 17:09:56
URL: http://grannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback