tillbaka blick

Jag sitter och kollar bland gamla dikter för att se om man hittar något kul att damma av tills på nästa lördag. hittade en dikt som jag skrev förra året, precis när skolan började och jag skulle gå det sista året på gymnasiet. så här tänkte jag och inte fan har det blivit bättre...


tokiga tankar
som tänks kring tiden
idag är första dagen
på sista året
innan första dagen
på resten av mitt liv

slitna skolbänkars
kallnade gnissel
pekpinnens gissel
svensk grammatik
 - men jag lyssnar
 inte så noga,
känner till
singularis.
Inte läst ekonomi
men förstår begrepp
som att devalvera.
Inte läst filosofi
men vet att liv
ej går att
derivera,
med kemi har jag slutat
laborera
jag har hittat kemikalier
som ger önskad effekt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback