Hadelurija!

"Vad ska du bli när du blir stor?
jag ska bli som far och mor
"
Börje, fritt efter Ebba Grön

Jag ska utbilda mig till civil ingenjör (som alltså båda mina föräldrar har gjort) nästa höst. Var ett ta ginne på inriktningen industriell ekonomi i Linköping, men sen insåg jag att den utbildningen bara gick ut på att hitta på häftiga ord så som "managementkonsult" och "investment manager", jag hade hoppats på att det gick ut på att vara naturnörd (som alla civilingejörs examen) och läsa massa intressant ekonomi.
 Nu lutar jag åt Kemiteknik med fysik på Chalmers, men GBG är så långt borta. Så vad återstår? "Kemi och kemiteknik" vid KTH. Men STHLM är ett avslutat kapitel och en vacker död stad dessutom - vad är mina föräldrar (civ.ing. inriktning? justdet, kemi).


Dessutom skrev jag ett jävligt bra högskoleprov i lördags.

Kommentarer
Postat av: Emma

Civilingenjör är ju iaf en rolig titel att kunna slänga sig med. ;)
Hur bra, exakt, gick högskoleprovet?

Postat av: Börje

97 av 122 rätt. Normerad poäng (utifrån gamla tabeller) 1.6/1.7

2006-10-25 @ 12:42:55
URL: http://borje.blogg.se
Postat av: Emma

Bra!

2006-10-25 @ 19:15:57
URL: http://emmlo.blogspot.com
Postat av: L

Göteborg är en supermysig stad, inte alls olik Mora om man tänker på människors inställning.

2006-10-29 @ 16:49:26
Postat av: Börje

Det må så vara, men den ligger ändå långt bort

2006-10-29 @ 19:02:11
URL: http://borje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback