ett moln i Börje

"Du kom in
vass som ett 'nu är det slut'
vred handskarnas sammet
som sen bröt det ut:
'Du förstå -
jag ska gifta mig med en annan!'

Än sen då
är det så oerhört?
Jag ska nog klara mig.
Jag är fullständigt oberörd!
Som pulsen
på ett lik.

Kommer du ihåg?
Du sa:
'Kärlek
pengar
passioner
Jack London' -
och allt jag såg var:
Du är en Gioconda
som måste stjälas från Louvren!

Och så gjorde dom det."

Ett moln i byxor,
Vladimir Majakovskij, 1918
(tolkad och översatt av Gunnar Harding & Bengt Jangerfeldt)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Andra stycket! Wow!

Postat av: Lunchboxnews Politics

Hello, This site is a brilliant idea!

2009-04-21 @ 08:34:54
URL: http://lunchboxnews-politics.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback