Precis

Nu har jag laggt, vad jag tror är, den sista handen vid den dikt jag kommer uppträda med på Musik över Gränserna, tisdag och onsdag, sista veckan i maj. Imorgon ska jag skrivaupp... lev väl

se mig, hör mig - det kommer bli grymt!

jag är precis som alla andra som andas på sin spegel och skriver med pekfingret
om ett kaotiskt inrett liv som tidsfördriv kokar jag mina känslor i en lerdegel och serverar dem ristade i tegel. sätter segel med list, för det var visst som Hegel sa att jag förlorar mig själv för att finna mig i dig. och visst är jag precis lika trist som alla andra låtsasfilosofer. Det är empiriskt bevisat att ingen saknar mina strofer när scenljuset slaknar. Jag betraktar, föraktar de som profiterar på kultur och jag
profilerar mig som en av de poeter som förnekar gudar och kungligheter. Nu blir
det på er jag lägger min last för detta, min vendetta.

Jag är precis som alla andra hämnare i hätta och träskor som bor i ett kor och saknar gemensam nämnare med mina troende inneboende. Jag är precis som alla andra dockor som i tid och otid går sprattlande ut i strid. fast jag gör det mest för att ha något skrivet att jag givit upp illusionen om normen och pensionsreformen, jag är precis som alla andra som gråtande låter utlåtanden låta ut som slagord om kärleken och revolutionen

Jag brukar hyra ut mina fina minnen och jag räknar mina sinnen, 4, 5, 6, 7 Jag är nu den spröda lämningen, den som vill skriva en dikt till den fina flickan i stora salen, på balen, hon i den röda klänningen
 
 - She does know the breaking-hearts-arts
   or herhaps it was Amour, that whore that used four
   venomous darts when he ambushed me...
jag är en av alla poeter som inte ens säkert vet vad du heter.

Jag är floskelyttringen; muskelryckningen i din mungipa när du ler och en glipa i husen som skänker ljusen som blänker i blusen. Jag är mannen i dina drömmar och drömmen i din man, ja, just han. jag försvann när ni fann att lögnen var sann. Jag är hjärtat som brann och regnet som släckte det. spöket som sov - jag väckte det.

Jag är en grann ung man på arton år som står i poser på scen för er och stammar fram annagram och ordlekar om att jag förnekar gudar och kungliheter. Jag är precis som alla övriga bedrövliga dödliga som förstrött fötts via sms och är less på en värld med för få ferier - jag är en helt vanlig kille som gillar tecknade serier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback