Bible inc.

på hultsfred 2004 fick jag en street bible, det var lite chockerande att bli påhoppad av nåpgra klämkäcka människor i de skabbigaste "kvarteren" på campingen och helt seriöst få en hipp utgåva av nya testamentet. Jag har inte öppnat den förr än idag. Den stod bredvid en diktsamling av Johan Lindblom (Lappverk) som jag tänkte läsa lite i eftersom den är betydligt bättre än bibeln och jag inte heller läst den så mycket. det här stod att läsa på insidan av bibeln:

"Alla texter och bilder  fyrfärginlagan tillhör Bile for the Nations e.V. Copyright ©Bible for the nations e.V All rights reserved. bibeltexter är hämtade från Nya tstamentet, En levande bok, Copyright ©1974, 1977 och 1987 International Bible Society."


Att texten är formaterat till ett kors gör det bara ännu roligare, Jesus Kristus inc.



"Den första kärleken går aldrig över, men den tar alltid slut"
Veronika bestämmer sig för at tdö av Paolo Coelho


Kommentarer
Postat av: natascha

Jag har läst Bibeln, jag har fler olika utgåvor av den både med och utan skinnpärmar. Jag har tagit till mig av dess innehåll frågat Gud om Han vill låta mig duga som troende på Honom, jag har provats av människor som menar sig vara de enda sanna tillbedjarna och jag har uteslutits från deras så kallade kristna kärlek...jag har varit på många gränser, levt, nästan dött och testat det mesat i livet MEN jag har inte läst Lappverk av Johan Lindblom, en stor saknad o sorg i mitt unga liv...

2006-03-28 @ 21:25:10
Postat av: Björn Blomkvist

gud frågar mig om han får komma hem efter klockan elva på natten.. jag vet inte, men vad gör man med ungar, alltså?

"Lappverk" är fantastik


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback