iPod

Igår fick jag en iPod. En riktig värsting med 60 gb hårdisk och funktionen att spela upp inte bara musik utan även filmer. Jag blev jätteglad ända tills jag ska börja använda den. För det första finns det få saker jag tycker är så jobbigt som när datorprogram ska vara "användarvänliga" och därför gör massa saker automatiskt, jag tycker det är jobbigt eftersom man sällan har en aning om vad som händer. När jag väl lyckats fatta hur man får in musik på den lilla saken börjar jag testa att lägga in filmer. För det första klarar den bara av att spela massa konstiga filformat och jag måste således konvertera de filimer jag vill lägga in på den till dessa filformat. Nrä jag väl lyckats få tag i ett program som kan göra det och ajg konverterat en första fil lägger jag över den på iPoden och upptäcker till min stora glädje att filen inte står att finna på iPoden. Jag blir så förbannad och ajg förstår inte vad jag gör för fel. är det någon som har koll på sånt här så får de gärna skriva en kommentar och förklara för jag håller på att bryta ihop.



Fick mycket fina kommentarer om mitt uppträdande igår. Det var väldigt kul.

Kommentarer
Postat av: Affe

shoo mannen!

jag vet inte hur en vanlig i-pod funkar men på ipod nano är det i varje fall så att man går in på i-tunes när i-poden är ikopplad och väljer i-pod alternativ och sen väljer man vilka listor som man vill lägga in i i-poden och sen väljer man uppdatera och sen händer det :)

vet inte om det är till någon hjälp men...

puss o kram!

2006-06-04 @ 17:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback