Sex och Samlevnad

Imorgon annekterar jag Västkusten. Ska uppträda på krokstrandsfestivalen. Det ska bli kul, jag har precis skrivit klart en dikt jag ska läsa där, den heter Sex och Samlevnad; - Uppdaterad 070324


Ska vi prata, för allmän trevnad, om sex och samlevnad

många säger det mest för att ha det sagt, men vi knullas hårdhänt av makten

det är lätt att tala väder i soffor av läder

och slippa tänka på bomber som utplånar städer

det här är inte poesi, det är landstigningen i Normandie

det här är pennan som brann när Baghdad försvann

det är den gasmask agenten bar när han kamouflerades av napalm

det här är den halm mina kamrater gömde sig under i Gaza

det här är fasa och myteri

det är ett Blitzkrig

 

Men som sagt, sex och samlevnad; Jag ser på världen genom lustiga husets speglar men sneglar bredvid och ser kvinnor som kastar sina kroppar i takt med musiken som förseglar skriken och så sakta skymmer det för mina ögon och för liken. långa lekande lätta laster leker lekar långt från ett trångt land på blodig sand hoppar jag över nästa dans och sätter mig och tänker på en värld i sans...

 

ni klär er i kläder som visar att det tär på er att jag är er och allt ni velat vara, jag bär allt ni velat bära - och det med ära. jag visar rätt visa och rättvisa visioner av sammanbitna sanningar och summerar mot vilka framtider vi framskrider i år. Om inget ändras kommer era barn inte se ert grånande hår. Och det är som Zach sa:

 

                 (på grund av Niña, Pinta,

                 Santa Maria

                 en snara, en våldtäkt

                 och slagfältets herre

                 orangea agenter

                 och präst i Hiroshima

                 har du en väckarklocka? ställ den!

                 och vila dig i elden)

 

i långa längor i lagårdar ligger lagligen lagade kroppar och droppar av blod och längre bort, i en trång gång ligger allt för trasiga rester var brott var lingvistiskt, enligt tester. Era skämt och plattityder tyder bestämt på att det aldrig fanns likgiltighet, det är tyst acceptans. Men för all del George Bush du har fel krig är inget TV-spel.

Jag vill grina men mina tårar börjar sina

- Israel ut ur Palestina!


Kommentarer
Postat av: Anonym

men alltså om det är så.. så är det ju bra!?!? då VILL ju människorna runtomkring dig ha dig, alltså då kommer dom ju sakna dig om du skulle "försvinna" om det är så.. jag tror inte vi menar samma sak.. hm..

Postat av: Anonym

En vänskaplig nick åt RATM, eller en flagrant stöld av material som aldrig borde ha befläckats av det svenska språket?

2006-08-06 @ 23:12:31
Postat av: Börje

Givetvis är det en hyllning. När den läses av mig på scen förtydligas refferensen genom en förklaring/annonsering. Utan tvekan en hyllning.

But then again.. skändning är hyllning..

2006-08-07 @ 18:02:48
URL: http://borje.blogg.se
Postat av: Anonym

... och därmed var ordningen ännu en gång återställd i Sherwood skogen.
~oo de lally oo de lally hoppsan vilken dag~

2006-08-07 @ 21:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback