Politisk satir - MUF ligger på lur

Politisk satir har hamnat väldigt mycket på tapeten på sistone. partier och ungdomsförbund förväntas tycka om varandra och man blir chockad när socialdemokrater känner ett starkt förakt mot moderater. Politiken har blivit ett jippo. Fritidsintressen: politik. Som när man var liten och satt i sandlådan och sa att man gick på fotboll, "jag går på politik". Jag står inte ute och fryser för att det är kul, jag skolkar inte för att dela flygblad eller hålla klasspressentationer eller vara med på debatter för att det är roligt, jag gör det för att jag måste. Jag gör det för att jag måste för att kunna sova gott om natten. Politik är inte kul alla gånger, men det är fan ta mig det mest centrala för min överlevnad.

Så tillbaka till den politiska satiren..

Jag läste
dethär på Ali Espatis blogg. Precis som han skriver finns det här en tydlig poäng i bilderna som (S)-ledningen skall ha spridit. Detta till trots stirrar sig borgerligheten och borgerlig media sig blinda på att det är hemskt och att man som politiker måste kunna upp föra sig och hej å hå. Som vanligt är Lars Leijonborg den som är snabbast framme för att leka upprörd. Men vad är då detta? Ett spel där man, med hjälp av en linjal, misshandla skolminister Ibrahim Baylan tills han säger att friskolor är bra. Min första tanke blir "klassisk borgerlig dubbelmoral, de är snabbast med att anmärka på andras missar trots att de är lika goda kålsupare" men sen slås jag av någon ting, det här är uppriktighet, ärlighet och en del av svensk politik som verkligen står för sina åsikter. för de tär precis det som Allians För Sveriges skolpolitik innebär; att du ska plågas till att lära dig och tycka rätt saker i form av bestraffningar och hårdare tag. Så det är kanske inte alls så att MUF:s spel för friskolor är så dåligt - den är ju sann - precis så vill de ha det!

"Gustav III dog av tuberkulos"
*smisk smisk*
"förlåt, han blev skjuten 1790"
*smisk smask*
"1792"
"duktig idiot - NÄÄÄÄÄSTA!!!"

Tips på läsning: Ali Esbatis blogg - "Ledande moderat uppmanar till tortyr av invandrare"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback