Experimentet

Jag har just sett filmen Experimentet på SVT. för det första måste jag säga "fyfan" och sen att filmen var otroligt bra och om du inte sett den borde du göra det! Den väcker många tankar och förstående för allt som hände i abu-girab. Förståelse för att något sånt händer när osäkra och okunniga människor får mandat att utöva makt. Visst kan vakterna i filmens beteende förklaras som sinnessjukt men det är så mycket värre än så. Det är en person är dömd att bli rent sadistisk i en situation där han har makt. Varför? Få personer klarar av att ha 100%ig makt, han är osäker och lättprovocerad - egenskaper som väldigt få saknar helt.

Jag svamlar väl mest antar jag.. men shit alltså.. den filmen borde folk se!

Någon mer som såg/har sett den? och tyckte i så fall vad om den?

Kommentarer
Postat av: Småbert

Smööööööörjeeeeee.

Postat av: Anna H

Hej Björn! Va kul att du har börjat blogga! Jag har sett filmen! Helt sjukt! Världen är så sjuk! Ha det fint!

2006-03-02 @ 20:56:46
URL: http://annaherdy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback