Börjes kamp mot snöänglarna

En vårdag i Januari? haha, ja, det var en vårdag i januari - det var det då, för jag vet inte hur länge sedan, kanske var det en månad men vad gör det? för då var jag undantaget som bekräftade regeln - när det är vår en januari dag. För det är jag som är pojken som skriver in mig som Björne istället för björn hos tandläkaren, bara för att det ger en folkligare relation till den kliniskt rena tanten och mina nyborstade tandrader.
-"rycka ut tänder", säger hon
-"jaha", säger jag "men det är ok, det skulle ändå aldrig funkat mellan oss, för det är dig jag älskar"
haha, men vad säger jag? nej, jag är inte rädd för tandläkaren, jag ler och säger att jag längtat så efter henne och att hon gärna får rycka ut en tand till bara jag får stanna. Men hon har en ny patient säger hon så jag reser mig upp, kysser den häpna tanten och säger, "nej, men jag förstår, det skulle ändå aldrig funkat mellan oss"
hon stirrar på mig och jag börjar skratta och springer ner på Fridhemsplan och jag skrattar hysteriskt. Jag skrattar hysteriskt åt att det ser så roligt ut när det lilla som finns kvar av snön, i form av slask, stänker upp på mina ben när bilar åker förbi. jag slänger mig ner i snön och ser mot solen och jag gör fjantiga grimaser åt människorna som tittar på mig när jag ligger i snöslasken och gör snöänglar denna vårdagi januari - det blir inga snöänglar för snön är på väg bort. Så jag ser mot solen och konstaterar att första ronden är slut, Solen, vi vann den med 1 - 0. Nästa rond börjar i sommar - då går vi på knock, ser jag en snöängel då så dödar jag den.

haha, fyfan.. glädjerus kan komma plötsligt O_o :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback