kanske är det..

Kanske är det på grund av samtalen jag haft med vänner tidigare idag, kanske inte. Jag tror på "inte". Men när jag går hem från krogen är jag inte rädd. Jag har fått förklara för en manlig vän att många tjejer är rädda när de går hem från krogen. Jag har fått förklara för en kvinnlig vän att jag förstår varför tjejer är rädd när de går hem från krogen. Lik förbannat ser jag som någonting av det ultimata beviset för att jag faktiskt har rätt: Jag är inte rädd när jag går hem, inte ens när jag går över en helt kolsvart bit och en fotoblixt slår mot mig. Jag tänker att "det var säkert baranågon form av automatisk rörelsedetektor, jag är ju trots allt vid en skola". Jag kan inte förstå och jag vet inte hur jag ska få människor att verkligen förstå att 50% av Sveriges befolkning är ständigt rädda när de är ute sent på kv'ällarna, hur fan ska jag bära mig åt?

Kommentarer
Postat av: Affe

Jag förstår precis vad du menar. Jag kan förklara själv för folk hur det känns för kvinnor som blivit våldtagna och misshandlade. Men jag kan aldrig förstå det fullt ut. Men det kommer inte hindra mig från att upplysa andra...

Så keep it up...om fler hade din medvetenhet så skulle vi inte ha rädda kvinnor till och börja med.

:)

2006-08-20 @ 22:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback