Börjes kamp mot snöänglarna, andra ronden


kanske tycker någon att jag rider lite väl höga hästar när jag står på scen och käftar och utropar krig mot gudssonder i snön men jag strider på och lider hårt och jag kommer vinna, vågar jag påstå trots få som vågar stå på sig och stå på min sida ska jag se till att snön får lida. En sofistikerad allierad har jag, det är solljuset, vi ritar demoner i gruset som blivit kvar när snön försvunnit - vi har vunnit för se hur snön flyr i svårt chock att gruset yr när änglarna flyger bort - vi går på knock jag och solen.

Vi ser frammåt, mot att tvillingarna, kräftan, lejonet och jungfrun stiger av min Noaks-båt och sjunger en vacker låt om sommaren en solstol en kille
utan solbrillor och pillar upp en pilsner ur  sin väska och vaskar guld i en stol, bredvid mig har jag min partner in crime, solen i en solsol surplandes på en lime-cider.

Det är för de stunderna jag lever och ger väl fan i vad det kostar att ta sig dit - åtta månaders hårt slit mot snöänglar är det värt för en enda sommardag som inte regnar. Jag är beredd att rädda resten av året också, men änglarna är inga änglar och kommer hit till de små barnen som bad om en vit jul och ajg vill inte hamna i krig med store tomte far så jag spar mitt krig till tiden efter jul, det är fan inte kul men det måste göras - vintern måste störas och snöänglar förgöras. Som henry sa att vara dum ful kladdig slö och trist är helt ok om man är värre än antikrist - och jag har ett öppet krig mot guds barn i snön..


den är inte klar - ska bearbetas mer, de thär är bara ett utkast.. vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Aurora

Skitbra!

2006-04-16 @ 13:56:54
Postat av: Emma

björn, det är jättebra. du är jättebra!
och jag är ärligt imponerad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback